Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/gravix/domains/gravix.nl/public_html/wp-content/themes/dotdigital/inc/init.php on line 37

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/gravix/domains/gravix.nl/public_html/wp-content/plugins/unyson/framework/core/components/extensions/manager/class--fw-extensions-manager.php on line 3682
Blog – Internetbureau Gravix voor Websites, Webshops en Online Marketing
ginternetbureau gravix voor websites, webshops, en online marketing den bosch 's-hertogenbosch rosmalen empel veghel waalwijk oss vlijmen internet webpagebuilder wabpage wordpress marketing
Hoe verbeter je product zichtbaarheid op jouw e Commerce website

Wanneer het aankomt op het runnen van een succesvolle e-commerce platform, is potentiële klanten jouw product te laten kopen nog maar de helft van de strijd. Om het gebruik van de klant zo aangenaam mogelijk te maken, is het belangrijk dat ze kunnen vinden wat ze willen, wanneer ze het willen – voordat ze het ergens anders gaan zoeken. Als je op zoek bent naar manieren om jouw producten beter zichtbaar te maken op je e-commerce website, zijn hier 8 tips voor jou.

Maak je producten zichtbaar.

Als jouw e-commerce website producten vinden verwarrend maakt, waarom zouden je klanten dan tijd spenderen om er naar op zoek te gaan? Als je een bepaald artikel of product verkoopt, moet dit op de eerste plaats op jouw website staan, zodat je gelijk toegang verleent aan je bezoekers naar waar ze op zoek zijn. Dit is met name het geval op mobiele apparaten, waardoor het aankoopproces snel en gemakkelijk verloopt.

Verbeter je fotografie.

Algemene Stockfoto’s of afbeeldingen met witte achtergronden gebruiken? Het onderscheiden van jouw producten is net zo belangrijk als het online hebben van je producten, maak gebruik van je fotografische vaardigheden, of die van een professional en model indien nodig, om je klanten te laten zien hoe je producten er echt uit zien. Het gaat erom je producten visueel te maken als bruikbare items, in plaats van alleen iets dat je kunt kopen; ze hebben een doel.

ginternetbureau gravix voor websites, webshops, en online marketing den bosch 's-hertogenbosch rosmalen empel veghel waalwijk oss vlijmen internet webpagebuilder wabpage wordpress marketing

Als het gaat om het maken van geweldige fotografie, draait het allemaal om de identiteit van jouw merk. Als je alles wilt hebben over milieuvriendelijke producten en de natuur, ga dan naar buiten om jouw fotografie te maken. Gecentreerd op vintage rockabilly-stijl? Gebruik geschikte modellen. Houd uw fotografie relevant, maar een kleine inspanning met jouw visuele stijl kan een lange weg gaan.

Laat je klanten zien wat je ze wilt laten zien.

Wil je meer van een bepaald product verkopen? Maak dat het centrale deel van jouw e-commerce-site. Van marketing tot aan advertenties op de top van je pagina, als je een specifiek product wilt promoten, zorg er dan voor dat jouw bezoekers hiervan op de hoogte zijn, vooral als het hen een korting of een geweldige prijs oplevert. Een verkooppagina kan een hogere omzet behalen voor gereduceerde producten, maar voor artikelen met een volledige prijs is het introduceren en maken van een campagne over nieuwe producten de sleutel om ze zichtbaarder te maken.

Of je nu een omslagpagina hebt of jouw bezoekers worden direct naar jouw producten geleid, het is gemakkelijk om precies te manipuleren wat je van jouw klanten wilt zien, en als je overtollige voorraad van een bepaald product hebt, kan het front en centrum er toe bijdragen om de verkoop aan te trekken .

Verbeter de navigatie.

Natuurlijk kan niet alles wat je wilt verkopen op de eerste pagina worden weergegeven, maar voor andere items moet je ervoor zorgen dat ze zo gemakkelijk mogelijk te vinden zijn. Van een filtermenu tot een eenvoudige zoekbalk, biedt jouw bezoekers zoveel mogelijk manieren om jouw producten in zo min mogelijk klikken te zien. Als je wilt dat jouw product zichtbaar is voor jouw klanten, gaat het moeilijk vindbaar maken van je producten tegen dat principe in.

Experimenteer door te zien hoe lang het duurt om een ​​specifiek item op je site te vinden, vanaf je startpagina of vanaf platforms waarop je adverteert; Als het meer dan twee of drie klikken zijn, is het waarschijnlijk dat jouw klanten niet lang genoeg blijven rondhangen om het gewenste product te vinden.

Richt de aandacht op relevante producten.

Merk je op dat een bepaald item bijzonder populair is, maar vergelijkbare items verkopen gewoon niet? Laat jouw potentiële klanten weten dat je ten allen tijde opties hebt, door zowel afzonderlijke lijsten als meerdere kleuren en stijlen bij elk item aan te bieden. Extra keuze betekent dat er voor iedereen iets is, zelfs als ze er in het begin niet naar op zoek zijn, en laat jouw klanten zien hoe veelzijdig en slim jouw e-commerce-site kan zijn.

Dit is een techniek die vaak wordt gebruikt door internationale bedrijven en een slimme manier om het naadloos in jouw site op te nemen, is het opnemen van een app of widget die ofwel gratis producten bevat, of zelfs items die andere klanten naast het product hebben gekocht. Als jouw klant geïnteresseerd is in één product, in het bijzonder, is het waarschijnlijk dat ze andere dingen op dezelfde manier leuk zullen vinden.

ginternetbureau gravix voor websites, webshops, en online marketing den bosch 's-hertogenbosch rosmalen empel veghel waalwijk oss vlijmen internet webpagebuilder wabpage wordpress marketing

Gerichte marketing.

In de voetsporen van grootschalige detailhandelaren kan gerichte reclame je alleen maar ten goede komen, vooral als het gaat om aarzelende kopers. Als het gaat om het promoten van je producten en ze zichtbaarder maken voor je klanten, zal het tonen van wat ze missen zeker geen kwaad kunnen; en kan ze zelfs terughalen om die koop te maken. Zichtbaarheid voorbij jouw site is net zo cruciaal als op je website zelf; beiden zouden zo visueel aantrekkelijk moeten zijn en je producten laten floreren.

Vooral als het gaat om social media marketing, is beeldspraak koning. Dus als je de zichtbaarheid van de producten op jouw e Commerce-site wilt verbeteren, moet je ervoor zorgen dat jouw advertenties dit weerspiegelen; op zo’n visueel medium, een beeldspraak-arm advertentie en landingspage plaatsen zullen jouw potentiële klanten minder geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt.

Integreer je producten overal.

Van de ‘over’-pagina tot de pagina’s van andere producten, mis nooit meer een kans om te laten zien wat je nog meer verkoopt, zodat bezoekers dieper op alle producten die je te koop hebt wordt getrokken. Mis nooit meer een kans om de items die je verkoopt visueel weer te geven, met alles van klantfoto’s tot feeds voor social media die extra visuele versterking bieden die je op jouw hele site kunt gebruiken. Een Instagram-widget kan je in no time toegang geven tot nog meer ambitieuze beelden.

Binnen enkele ogenblikken na het betreden van jouw e Commerce-site, moeten je klanten precies weten wat je verkoopt en, indien mogelijk, het soort persoon waar je aan verkoopt. Of het nu gaat om modellen of alleen fotografie met thema’s, elke pagina op je site moet jouw merk en de producten die je verkoopt weerspiegelen.

Maak een Show-case.

Als je meerdere producten wilt promoten, kan je overwegen een lookbook of showcase te gebruiken om jouw producten op de juiste manier vast te leggen en potentiële klanten een meer visuele kijk te geven op een product dat je aanbiedt. Het maakt niet uit wat het product is, extra professionele fotografie gebruiken in een glossy formaat verhoogt de zichtbaarheid van wat je op jouw website verkoopt en kan je een eigen stijl laten ontwikkelen.

Catalogi kunnen een meer traditionele vorm van verkoopmedia zijn, maar hun focus op beeldmateriaal is precies wat een e-commerce-website nodig heeft om de aandacht van bezoekers te trekken en hen lang genoeg bezig te houden om geïnteresseerd te zijn in jouw producten. Verkoop niet alleen artikelen – verkoop de levensstijl om bij ze te passen.

Ga ‘on-brand’

Als je de zichtbaarheid van jouw specifieke producten op jouw site op vergelijkbare of zelfs dezelfde items op andere platforms wilt vergroten, kan zelf-styling een lange weg gaan. Als jouw afbeelding overeenkomt met die van de fabrikant van het product of weinig verschilt van verkopers met andere artikelen, hebben bezoekers minder snel interesse in jouw specifieke product.

Als je de zichtbaarheid op de lange termijn wilt verbeteren, is het van essentieel belang om ‘on brand’ te gaan. Maak je product meer dan zijn concurrenten met slimme namen, geweldige fotografie en een eenvoudig te gebruiken e-commerce-site, iets dat Gravix Internetbureau kan bieden, en je zult merken dat je snel je concurrenten zult vinden in jouw hele scala van producten.

Dus als het gaat om het verbeteren van de zichtbaarheid van je producten op jouw e-commerce-platform, zijn er verschillende dingen die je moet onthouden: denk net als jouw klanten, wees zo visueel mogelijk en laat jouw merk ten allen tijde doorschijnen. Sterke merken zorgen ervoor dat jouw producten niet alleen worden gezien, maar dat klanten weten dat de producten van jou zijn voordat ze jouw bedrijfsnaam bekijken. Een goede esthetiek is goud waard – voeg een uitstekende marketingstrategie toe en je bent goed op weg naar succes.

Als je op zoek bent naar een bedrijf dat jouw e-commerce-website kan helpen bezoekers te laten groeien, meer verkopen te krijgen en jouw producten in het algemeen beter zichtbaar te maken voor alle juiste mensen, dan kan Gravix je helpen. Een internetbureau uit Den Bosch en een digitaal marketingbureau dat is gebouwd voor moderne bedrijven, kunnen we helpen jouw e Commerce-merk op zoveel verschillende manieren tot een succes te maken. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie over hoe we je kunnen helpen de zichtbaarheid van jouw producten op jouw e-commerce-site te verbeteren.